donderdag 14 augustus 2014

Solid granny square pillow


In mijn vorige blog schreef ik al dat ik was begonnen met solid granny squares om een kussen te maken. En die is nu af! Zoals gezegd heb ik Drops Paris Recycled Denim gebruikt in de kleuren 100, 101 en 103 en ik heb gehaakt met naald 5.

In my previous blogpost I mentioned I was working on a pillow made out of solid granny squares. It is finished! I have used Drops Paris Recycled Denim colours 100, 101 and 103 and a 5mm (H) hook.


Ik heb ongeveer anderhalf bolletje gebruikt van de kleuren 100 en 103 en twee van 102, omdat ik de laatste heb gebruikt om alle vierkantjes aan elkaar te haken. Dat heb ik gedaan door de goede kanten op elkaar te leggen en in de achterste lussen een halve vaste te haken. 

I have used about a skein and a half of the colours 100 and 103 and two skeins of colour 102, because I used that one to join all the squares. I did that by putting two squares together with the right side facing each other and slip stitching in the back loops only. 



Ik vind het altijd mooi om te zien dat alle hoekgaten lijnen vormen in een ruiten patroon. Voor de achterkant heb ik gewoon stof gebruikt en deze met de hand vastgezet met naald en draad.

I like that all the corner holes come together in some sort of diamond pattern. I have used fabric for the back of the pillow, which I sewed together by hand.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten