vrijdag 13 december 2013

Kerst spul

Omdat we dit jaar voor het eerst kerst vieren in ons eigen huis wilde ik eens goed uitpakken. Sinterklaas zat nog maar net op de boot of onze doos met kerstspul kwam te voorschijn! Ik dacht dat we best veel versiersels hadden, maar dat viel in zo'n grote woonkamer opeens een beetje tegen. Een mooie gelegenheid om dat zelf bij elkaar te knutselen :) 

Een tijd geleden kreeg ik van mijn moeder een paar metalen ringen, daar besloot ik kransen mee te maken. De eerste krans is geïnspireerd op die van Silly Old Suitcase, maar dan gemaakt met lintjes. Ik hou van lintjes, als ik ze tegenkom koop ik ze vaak meteen. De lintjes in deze krans komen dus ook overal vandaan, van Blokker tot Waterstones


Ik heb de lintjes in stukjes van ongeveer 20cm geknipt en eenvoudig om de ring geknoopt. Ik vind het resultaat best geinig, de krans hangt vrolijk aan de deur in de woonkamer.


Goedkoper materiaal vinden dan voor de volgende krans kan bijna niet, terwijl het resultaat best mooi is! 


Ik heb gebruik gemaakt van 200 boterhamzakjes, gewoon op een rolletje van de supermarkt. Ik was geloof ik nog geen euro kwijt. De werkwijze is in feite hetzelfde al bij de lintjes krans, alleen heb ik hier nog alle bodems van de zakjes geknipt. Ik wilde namelijk na het knopen alle zakjes openen zodat de krans vol en fluffy zou worden. 



Mijn laatste kerstfrutsel is wel heel oldskool, namelijk gemaakt van strijkkraaltjes. Op internet (en vooral Pinterest) zijn veel patroontjes te vinden voor strijkkraaltjes, daar heb ik mijn sneeuwvlok op geïnspireerd. 


Hij is niet helemaal perfect, niet alle kraaltjes zijn aan elkaar gestreken, maar het was dan ook de eerste keer dat ik zelf strijkkraaltjes streek, voorheen deed mams dat altijd ;)

Alvast een fijne kerst allemaal!


1 opmerking: