zondag 18 augustus 2013

Happy Hippo!

In mijn vorige blogpost beschreef ik de totstandkoming van Lollo de beer. Nadat ik klaar met haar was, was ik zo verslaafd aan het maken van de african flowers dat ik besloot meteen een aan een nieuw project te beginnen. Ik wilde eigenlijk beginnen met het paardje (met vleugels!) in negen verschillende kleuren, maar omdat we een weekje op vakantie gingen besloot ik een nijlpaard te maken in vier kleuren, omdat dat nou eenmaal makkelijker mee te nemen is. Zie Heidi's patronen voor alle dieren.
 
 
Ik besloot deze keer eerst alle flowers te maken en ze daarna pas aan elkaar te zetten, wat ik bij Lollo niet had gedaan. Dat werkte inderdaad veel fijner en sneller! Toen ik weer thuis was kon ik meteen beginnen met het vormen van Happy de Hippo :)

 
Te beginnen met z'n billen ;)
 
 
En daar is ze al! Zo snel dat ik niet meer tussen foto's heb :) Ik heb een extra ronde gehaakt die niet in het patroon staat (de zwarte toer) omdat ik vond dat de kleuren daardoor meer gingen spreken.
 
 
Daarnaast heb ik Happy een staartje gegeven, omdat ik vind dat een nijlpaard niet zonder een staart kan! Heel eenvoudig door op een van de punten van de hexagon 9 draadjes te halen, deze dubbel te vouwen en te vlechten met strengen van zes draadjes. Met een ketting van lossen heb ik de staart gestrikt. 


 
18mm glasogen en look at those curves!

Ik ben superblij met m'n hippo. Ik ben heel blij met de kleuren, de vormen en de manier waarop ze uit haar ogen kijkt :) En blijkbaar ben ik niet de enige, want ik heb al meerdere bestelling binnen om happy voor anderen te maken! Hoe cool is dat!


De volgende is alweer in de maak, multi coloured dit keer, met wit als join kleur. Ik ben erg benieuwd hoe het paardje er uit gaat zien!

8 opmerkingen:

  1. Hij is wel heel erg gaaf geworden hoor! ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Erg mooi de nijlpaard zelf wil ik het ook gaan maken maar het patroon dat je kunt kopen bij heidi gaat via creditcard of pay pal dat heb ik niet . Weet jij hoe ik toch aan het partoon kan komen.
    Met vrg Anita

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hallo
    ik heb even een vraagje ...
    maakt u ook deze hippo in opdracht?
    Ik hoor heel graag van u
    Groetjes dianne

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Dianne, dat doe ik zeker! Zou je me een mailtje willen sturen op mrscuddlescrochet [at] gmail.com? Dan kunnen we de details bespreken. Groet, Lotte

      Verwijderen
  4. too bad its not in English i love this hippo

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Is hier ook een Nederlands koop patroon van? Helaas kan ik zelf niet vertalen.

    Met vriendelijke groet,
    Chantal

    BeantwoordenVerwijderen