donderdag 22 augustus 2013

Vaatdoekje voor mannen

                

Tijdens mijn eeuwig durende jacht naar nieuwe boeken kwam ik van de week bovenstaand boek tegen van Theo Sundh 'Haken voor mannen'. (Check ook zijn blog Crochet Bloke). Super leuk boek, echt een aanrader! Mooie foto's en heldere patronen van haakwerk wat niet kan ontbreken in het leven van een man, zoals een vlinderstrikje, een muts, een laptop hoes en een kussen in de vorm van een borst (onontbeerlijk uiteraard!). Nou ben ik helemaal pro mannen in de keuken en dus besloot ik als eerste project uit het boek een vaatdoekje te maken :)

     

Als garen heb ik gekozen voor Stylecraft acryl (o.a. te koop bij Echtstudio). Theo raadt aan om acryl te gebruiken, omdat de microvezels daarin goed schoonmaken :) Ik hou van Stylecraft, ik gebruik het voor mijn dekens omdat ik daarvoor katoen te zwaar vind, en dit acryl is lekker zacht en heeft een stevige kwaliteit. Omdat onze keuken rode accenten heeft koos ik voor de kleuren rood, licht roze en wit (lipstick, soft peach en white).

     

En na een paar uur was 'ie al af! Geinig he! Ik heb aan het eind een rand van vasten om het hele doekje gehaakt, dat stond niet in het patroon maar ik vond het wel mooi staan.

            

Verder heb ik er ook een lusje van lossen aangehaakt omdat ik m eigenlijk te leuk vind om te gebruiken als vaatdoekje, zo kan ik m lekker kneuterig ophangen :)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten