vrijdag 16 augustus 2013

Red velvet cake!


Ik hou van alles wat zoet is. Mijn moeder ligt daaraan ten grondslag, zij bakte vroeger ieder weekend wel iets anders lekkers. Als ik ergens uit eten ga kijk ik als eerst naar de dessert kaart en ik neem liever geen voorgerecht omdat ik dan het risico loop geen ruimte meer te hebben voor het toetje. Hoewel een toetje er eigenlijk áltijd wel ingaat... Ik neem ook graag appeltaart als lunch op een terras en ik word echt gelukkig als ik zie dat er red velvet cake op de kaart staat. Niet alleen een verrukking voor de smaakpapillen (die fluweelachtige roomlaag en die zoete cake...) maar ook een lust voor het oog! Die mooie dieprode kleur van de cake met een roomwit omhulsel, prachtig!

Het werd dus maar eens tijd om er zelf een te maken. Het recept van Oh My Foodness sprak mij het meest aan, en dus begon ik vol goede moed aan het bakken!

 
Er gaan een hoop ingrediënten in de cake, maar het is dan ook een flinke taart!
 
 
Het beslag verdeeld over twee bakvormen van 24cm, zodat ze na het bakken op elkaar kunnen worden geplaatst. Ik vond het bij elkaar gooien van azijn en baksoda heel grappig omdat het hard begon te schuimen, en toen ik het bij het beslag voegde werd dat opeens heel luchtig, gaaf om te zien. Terwijl de cakes in de oven stonden had ik mooi de tijd om de keuken schoon te maken, want die zat natuurlijk onder de rode beslag spetters :) 
 
 
 
Nu al zo mooi! De volgende stap was misschien wel de leukste, smeren met glazuur:
 

Jaaa hij is af! Omdat ik het smeren zo leuk vond heb ik er wel iets teveel opgedaan haha, dat maakte de cake wel heel erg machtig. Maar zooooo lekker. Ik denk dat het de lekkerste red velvet cake is die ik ooit heb gegeten :D Ik vond het recept heel goed te volgen, dus absoluut een aanrader! Ik ben denk ik in totaal anderhalf à twee uur bezig geweest met de taart (inclusief baktijd) maar ik heb dan ook heel relaxed aan gedaan. Zoals het hoort bij een smaakvolle, luxe, machtige, rode heerlijkheid.

En ja, we hebben m ook als lunch gegeten :)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten