vrijdag 17 januari 2014

Zpagetti krukje

Dit krukje stond al meer dan een jaar bijna af in mijn kamer, maar zoals dat gaat met die dingen: het afhechten moest nog gebeuren. Wat eigenlijk raar is, want het kostte me maar een kwartiertje tijd!


Zoals de titel al zegt heb ik gebruik gemaakt van Zpagetti garen, in de kleur crème. Ik heb ongeveer een halve bol gebruikt en gehaakt met naald 10. Ik begon met naald 12, maar daar werden de gaten tussen de stokjes nog groter van dan nu, en dat vond ik niet mooi.


Ik heb geen patroon gebruikt, maar heel eenvoudig steeds stokjes gemeerderd zoals je dat bij amigurumi zou doen. Dus ik begon met zes stokjes in een magische ring, vervolgens twee stokjes in iedere steek (12stk), daarna in iedere tweede steek twee stokjes (18stk), daarna in iedere derde steek twee stokjes (24stk), enzovoort. 



Ik haakte door tot ik aan de rand van het krukje was en meerderde daarna niet meer, zodat ik een rechte rand kreeg. 


Zodra ik aan de onderkant van het krukje was (een jaar later...) haakte ik twee toeren iedere twee steken samen zodat de stof om het krukje zou blijven zitten. En dat was het! Super simpel. 


Het krukje is niet heel groot (zie mijn blog hier over Lollo de beer die bovenop de kruk zit) maar wel heel handig om in de kamer te hebben staan. En het staat leuk!


1 opmerking: