vrijdag 6 februari 2015

London!

It’s been a long time! De haakproductie heeft absoluut niet stilgelegen, ik heb verschillende sjaals en mutsen gemaakt, waarover later meer. Ik ben namelijk in de kerstvakantie naar Londen geweest en ik wil jullie niet onthouden wat ik daar aan haak-gerelateerde spullen heb gevonden!


It’s been a long time! I have been crocheting like crazy, making scarves and beanies, but I will talk about those projects later. First things first: I’ve been to London during the holidays and I would like to show you what I’ve  bought there!


I knit London is een gezellige winkel met een grote tafel en een bank in het midden van de winkel. Ik kocht er hun handgeverfde en gesponnen ‘I knit or dye’ merino garen in de kleur Stardust, wow! Daarnaast kocht ik een paar flinke houten knopen, die kon ik natuurlijk niet laten liggen.

I knit London is a cozy and comfy store. There is a big couch and a table in the middle of the store. I bought their homespun ‘I knit or dye’ Stardust merino yarn. Wow! I also bought a couple of big wooden buttons, because you can never have too many buttons.    


Can you see the sparkles?



Loop! Wat een heerlijke winkel, volgepropt met bolletjes, wolletjes en andere spulletjes zoals naalden, knopen en meetlinten. Ik kocht er heerlijke alpaca wol, chunky en fingering weight. Super zacht en prachtige kleuren! Ik kende het merk Misti Alpaca niet, maar ik ben nu al fan.



Loop! What a gorgeous store, full of skeins and other knit/crochet related stuff, like buttons and needles. I bought some chunky and fingering weight yarn. They feel so soft and the colours are awesome! I had never heard of the brand Misti Alpaca before, but I like it already!





Selfridges is een heel groot warenhuis, ik was er eigenlijk niet op bedacht dat ze hier ook maar iets aan handwerk spullen zouden hebben. Dat had ik even mis! Ik stapte op een bepaalde verdieping de lift uit en mijn hart maakte een sprongetje haha: een walhalla aan wol! Niet normaal hoe veel! En ook nog eens allemaal merken waar ik veel over had gehoord maar nog nooit in het echt had gezien, zoals Rowan, Debbie Bliss en Noro garen. Ik heb heel lang rondgelopen en uiteindelijk heb ik gekozen voor super zacht en chunky merino garen in een oudroze tweede kleur van Debbie Bliss en een super grote donkerblauwe bol wol (200gr!) van Wool and the Gang. Ik heb van het Debbie Bliss garen ondertussen al een hoofdband gehaakt, ik zal daar binnenkort een foto van laten zien!

Selfridges is a big departement store, and I didn’t expect to find any yarn there. Was I wrong! The doors of the elevator opened and my jaw dropped to the floor. Soooooo much yarn! All kinds of brands I had heard of but never seen in real life, like Rowan, Debbie Bliss and Noro. I’ve been wandering the store for a long time, and finally decided to buy chunky tweed yarn by Debbie Bliss and a huge (200 grams!) skein of dark blue wool by Wool and the Gang (love the name!). I have already made a headband out of the Debbie Bliss yarn, I will show it to you soon.









Bij mijn favoriete boekwinkel Waterstones vond ik natuurlijk geen garen, maar wel veel boeken! Ik heb het idee dat Londen over het algemeen meer gericht is op breien dan op haken, dat zag ik in de garen winkeltjes maar ook in Waterstones: super veel breiboeken! Maar toch ook een flink aantal planken met haakboeken, veel meer dan je in een gemiddelde boekwinkel in Nederland ziet, dus ik was gelukkig. Ik kocht ‘Stitch encyclopedia crochet’, een fantastisch boek over haaksteken, prachtig geïllustreerd. Echt een aanrader! Het boek is gemaakt van mooi beige papier en de steken zijn allemaal duidelijk getekend in groentinten. Ook kocht ik ‘The complete guide to crochet’, met alle hoogtepunten van het tijdschrift Inside Crochet van het afgelopen jaar (check het Volkswagen busje!). Verder kocht ik nog een blok met kartonnen blaadjes in allerlei verschillende kleuren, altijd handig, en een etui met daarop een print van Alice in Wonderland. Als ik onderweg ben heb ik altijd een klein haak projectje mee, dit etui is perfect om alles netjes mee te kunnen nemen!

Waterstones is my favorite bookstore, and of course I bought some crochet related books here! I think London is more focused on knitting then on crochet, I could see that in the yarn stores and also in Waterstones: sooo many knitting books! But I won’t complain: there were quite a lot of shelves with crochet books (you won’t find these amounts in the Netherlands!). I bought ‘ Stitch encyclopedia crochet’, a fantastic book about crochet stitches, with beautiful drawings on thick paper. You should buy it if you can find it! Besides this book I also bought ‘The complete guide to crochet’, with all the highlights of this years magazine Inside crochet (check the van!). Furthermore I bought a stack of multi-coloured paper and a pencil case with a print of Alice in Wonderland. When I’m on the road I always like to bring a small crochet project with me, this one is perfect for that occasion!






I love London!


1 opmerking: