woensdag 12 november 2014

KreaDoe 2014!

De KreaDoe! Voor mij toch wel een van de hoogtepunten van het jaar :) Ik ga er al zeker tien jaar heen, altijd met mijn moeder. Ik koop de kaartjes (het verwenpakket, met appeltaart!) zij maakt de broodjes en neemt pakjes drinken mee. Zodra de datum bekend is zetten we 'm in onze agenda's en weken van te voren appen we elkaar regelmatig hoeveel zin we er in hebben ('nog twee weken!'). Afgelopen vrijdag was het dan eindelijk zo ver!

The KreaDoe! One of my favorite moments every year :) I already go to this craft fair for at least ten years, always with my mum. I buy the tickets (the 'pamper package', with appelpie!) she makes sandwiches and brings something to drink. As soon as we know when the KreaDoe will be held, we block the date in our agenda's, and we text each other regularly about how much fun it's going to be. And finally, last friday was KreaDoe time!


De weken voorafgaand aan de KreaDoe krijg ik altijd heel veel inspiratie voor nieuwe projecten. Ik moet dan echt op mijn handen zitten om niet alvast wat te bestellen, want ik wil dat toch het liefst op de KreaDoe zelf kopen! Een van de projecten waar ik aan wil beginnen is een jacquard gebreide sjaal gemaakt van restjes sokkenwol. Ik hoopte kleine bolletjes wol te vinden op de beurs, maar dat bleek toch lastiger dan gedacht! We waren eigenlijk al van plan weg te gaan, maar besloten toch even snel door de eerste hal te lopen (we gaan altijd eerst naar de achterste hal, daar is het 's ochtends rustiger en er staan meer kraampjes). En daar liep ik tegen de stand van Wol&Co aan... Dat was het! Allemaal bakken met kleine bolletjes wol van 10 gram (55 meter) in alle kleuren van de regenboog. De mensen van Wol&Co waren super vriendelijk en heel enthousiast over mijn project. Er stonden grote balen met een kilo wol op de planken, en als er een kleur tussen zat die niet in de bakken lag draaiden ze zo een paar bolletjes voor me. Kan niet wachten om aan mijn sjaal te beginnen!

I always get a lot of inspiration for new projects the weeks preceding the KreaDoe. I have to make sure I don't order any yarn then, because I want to buy it on the craft fair! One of the projects I wanted to start with is a jacquard knitted scarf made of little bits of sock yarn. I was hoping I would find little skeins of wool on the KreaDoe, but that was harder than I thought it would be! We actually already decided we would leave, when we stumbled upon the stand of Wol&Co... Heaven! A lot of baskets with tiny skeins of 10 grams of yarn (55 meters) in every colour of the rainbow. The people there where so friendly, and they were super enthusiastic when I told them about my project. There were big 1 kilo skeins of yarn in cupboard and when I saw a colour that wasn't in the baskets they would make me a tiny skein promptly. I can't wait to get started!


Naast haken (en breien) vind ik het ook leuk om foto's te maken. Ik heb dan ook héél veel foto's, maar ik deed daar eigenlijk niet zo veel mee, Sinds maart dit jaar doe ik aan Project Life, een manier om makkelijk en snel foto's vast te leggen. Super leuk, dus ik ging zeker op zoeken naar spulletjes daarvoor! Die vond ik onder andere bij Scrapdelight! Zoals je kunt zien was ik op zoek naar blauw/houten kleuren :) De stiften rechtsboven zijn Copic Ciao pennen, die hebben aan de ene kant een gewone punt en aan de andere kant een soort kwastje. Die wilde ik al een tijdje hebben, dus ik was super blij dat ik ze vond op de KreaDoe.

Besides crocheting (and knitting) I like to take pictures. I've got a lót of pictures, but I don't do anything with them. As of March this year I found Project Life, a fun and easy way to store your photo's. I like working with my photo's like that, so I was on a hunt for bits and pieces that would fit in my Project Life! As you can see, I was looking for blue/wooden items :) I found them at Scrapdelight. The markers top right are Copic Ciao markers. The have a normal tip on one side and a brush on the other side. I have been looking for them for a while now, so I was lucky to find them at the KreaDoe.


Een ander project waar ik graag mee wilde beginnen was een ripple sjaal die zou passen bij mijn nieuwe grijze winterjas en ik wilde daarvoor Scheepjes Stonewashed XL gebruiken. Ik had al eens de normale Stonewashed gebruikt, en ik vond dat super fijn werken, dus ik was heel benieuwd naar de XL versie. Ik ben in de trein naar huis meteen begonnen met deze sjaal en ben al een heel eind!

Another project I wanted to start was a ripple scarf that would fit with my new gray winter coat. I wanted to use Scheepjes Stonewashed XL for this project. I have used the normal Stonewashed before, and I liked the look and feel, so I was eager to buy the XL version for this scarf. I started the scarf in the train back home, it works up quickly!


Dit ben ik bij de stand van Wol&Co, met mijn Southbay sjaal, op zoek naar de juiste kleurtjes, helemaal in mijn element :)

This is me at Wol&Co, wearing my Southbay scarf, selecting little skeins of yarn, completely happy :)

Impression!
Volgend jaar gaan we zeker weer! See you next year!

2 opmerkingen:

  1. Via Annemaries's Haakblog kom ik op jouw blog terecht. Wat maak je mooie en leuke dingen! Ik ben gelijk volger geworden. De Kreadoe was leuk! Ik was er dit jaar voor het eerst. Wat heb je veel gekleurde bolletjes gekocht. Dat zal een grote sjaal worden. Is het Supersoft van Holst Garn? Ik heb van 3 bolletjes een (klein) sjaaltje gemaakt.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dankjewel voor je complimenten! Dat is inderdaad het garen waar ik het over heb, ik ben benieuwd hoe zacht het wordt als ik het gewassen heb. Jij hebt ook een leuke blog, ik ga je volgen!

    BeantwoordenVerwijderen