woensdag 5 november 2014

Walda hat

Het is weer mutsen tijd! Het is alweer een tijd geleden dat ik mijn vorige muts haakte. Zodra ik de Walda hat zag op Ravelry wilde ik 'm maken. Ik was heel benieuwd hoe dat 'geweven' effect bereikt werd.

It is beanie time! It's been a while since I last made hat. As soon as I saw the Walda hat on Ravelry I wanted to make it. I was curious to know how the 'woven' effect was accomplished.



Het effect is bereikt door back-post en front-post steken. Ik had die nog nooit gebruikt, en ik vond het eerlijk gezegd best lastig! Je bent steeds bezig bent met zoeken naar de juiste plek om in te steken, wegvouwen van gemaakte steken om daar onderdoor te haken enzovoort, maar het was wel heel leuk om te doen. Ik vind het leuk om nieuwe steken te leren, en helemaal als je daar relatief snel een eindproduct voor terug krijgt. Ik ben maar twee avonden bezig geweest met de muts!

The effect happens by making back-post and front-post stitches. I had never used those, and I found it rather difficult to make them! You are constantly searching for the right place whereto stick your needle, but it was fun to do. I like learning new techniques, especially when the end product is finished quickly. I have been working om my hat for only two nights!


I love this structure!
Ik koos voor Scheepjes Highlands garen in de kleur 506 en haakte met naald 6. Ik heb drie bollen opgemaakt. Ik vind tweed garen heel gaaf voor mutsen, het geeft een stoere en warme uitstraling wat perfect is voor de herfst/winter. Ik heb mijn ribbed pompom beanie ook gehaakt met tweed, van de Zeeman. Dat is al fijn garen, maar ik merk toch duidelijk verschil met het tweed van Scheepjes: het is veel zachter!

I chose Scheepjes Highlands yarn colour 506 en used hook 6. I have used 3 skeins of yarn. I like tweed for hats, it gives them a rough and warm look, which is perfect for fall/winter. I have used tweed (from the 'Zeeman', a Dutch discount store) for my ribbed pompom beanie as well, but there is a big difference between these two tweed yarns: Scheepjes is so much softer!


Laat de winter maar komen!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten