zondag 13 oktober 2013

Pompoms

Wij knutselden vroeger heel veel. Ik keek uit naar de herfstige weekenden, wanneer mijn broer en ik met mijn moeder aan de grote tafel gingen zitten met bakken vol stiften, potloden, papier, draad, knopen, enzovoort. De Efteling cd en de verwarming gingen aan en wij maar knutselen! Een van de werkjes die we maakten waren pompoms. We knipten twee donuts uit stevig karton, draaiden daar draad omheen en knipten vervolgens tussen de twee kartonnetjes de draden door. Draadje er omheen en tada! Pompoms!

 
Pompoms zijn cool, dus toen ik op de blog According to Matt zag dat Matt pompoms had gemaakt met speciale Pompom makers van Clover kwamen die direct op mijn verlanglijstje terecht. Toevallig kwam ik ze van de week tegen bij Bertus Workel, een van mijn favoriete hobbywinkels. Naast de 'standaard' ronde pompom makers hadden ze er ook een in de vorm van een hart! 
 


Leuk he! Meteen aan de slag dus. De bedoeling is dat je tussen de opstaande randjes overal ongeveer evenveel garen windt en deze vervolgens doorknipt. De eerste mislukte helaas:


 
Beetje misvormd, niet echt een hartje. Natuurlijk las ik daarna pas dat je geen katoen moest gebruiken :) en dus besloot ik acryl te pakken, wie weet ging dat beter. Fenna natuurlijk! (zie hier)


Te glad, dat werd m dus ook niet. Maar: de aanhouder wint! Toch maar weer katoen.
             

Schattig! Dat is toch wel echt een hartje, of niet?

      
 
De ronde is makkelijker, gewoon een kwestie van ronddraaien en losknippen. 
 
 
Ik ben heel blij met m'n pompom makers! Met de ronde pompoms wil ik denk ik proberen bloemen te maken zoals According to Matt dat ook gedaan heeft, de hartjes wil ik denk ik ophangen, of misschien aan een muts met oorflappen maken. Wat zouden jullie doen?

Geen opmerkingen:

Een reactie posten